7 Elementen voor succesvolle landingspagina’s
Als niemand zich aanmeldt voor je moordproduct, ligt het probleem in je landingspagina. Gelukkig hebben miljoenen landingspagina’s, gebouwd door duizenden bedrijven (gekoppeld aan een zorgvuldige analyse) geleid tot iets als een formule voor succes.
Dit zijn de elementen voor hoog converterende landingpagina’s:
- Gedetailleerde, maar beknopte kopie. Wees specifiek over wat jouw product is, doet, waarom het belangrijk is en hoe het jouw bezoekers zal helpen. Mensen zullen niet betalen voor iets dat ze niet begrijpen. Ook willen ze niet eerst een lang verhaal lezen.
- Overtuigende Calls to Actions (CTA’s) – jouw oproepen tot actie (knoppen en links) moeten zowel visueel prominent als duidelijk zijn, zodat mensen weten wat u van hen verwacht dat ze doen.
- Klink realistisch – een pagina dat als een robot (opgebouwd uit sleutelwoorden) klinkt kan de mensen afschrikken en jouw product als goedkoop laten overkomen. Schrijf alsof je tot je beste vriend spreekt.
- Innemende content – mensen raken verveeld en geïntimideerd door lange tekstblokken. Hou hun aandacht vast gebruik te maken van makkelijk te lezen teksten, lijsten, afbeeldingen en data visualisaties.
- Social proof – word je liever een grote naam of heb je liever echt gelukkige klanten? Schep op over je product. Niemand wil een app gebruiken die niemand gebruikt.
- Bepaal je prijsstelling zorgvuldig – de juiste prijs kan de mensen in hun beslissingen beïnvloeden.
- Logische progressie – de meest overtuigende argumenten zijn gebaseerd op nauwkeurige timing. Als u in de prijs duikt voordat u de voordelen uitlegt, kun je mensen intimideren. Dat gezegd hebbende, als je een gratis proefversie of prijs heeft, is een grote verschil met jouw concurrentie, is het wellicht verstandig de prijs in vroeg stadium te vermelden.
Effectieve website animaties en interacties bezitten 5 kwaliteiten. Ze zijn:
- Subtiel – Animaties moeten verbeteren, niet domineren. Bezoekers zouden nauwelijks moeten beseffen dat ze er gebeuren.
- Natuurlijk – Animaties zouden natuurlijk moeten lijken en voelen en niet schokkerig.
- Informatief – Hoewel je altijd naar moet streven om jouw ontwerpen vanzelfsprekend te maken, wanneer je iets nieuws probeert, kunnen animaties subtiele aanwijzingen geven om context te bieden.
- Zeldzaam – Als alles beweegt en heel veel aandacht vraagt, dan zal er niets van die aandacht komen.
- Snel – Met langzame animaties kunnen mensen denken dat de site niet goed werkt of niet-responsief is, waardoor ze kunnen vertrekken.