7 Succesfactoren voor On Page SEO

On Page SEO (20,3%)

De meeste handleidingen zich meestal gericht op on page seo. Regelmatig hoor ik mensen roepen en zie ik posts voorbij komen met het advies ervoor te zorgen dat uw zoekwoorden allemaal in elke titel en beschrijving staan. En zo veel onzinnige plaatsen waardoor het enige wat je doet is slechte ervaringen op uw site opdoen en Google de indruk geven dat je gewoon een spam-site bent.

Factoren voor on-page SEO

Een paar belangrijke factoren voor on-page SEO die als richtlijn kunnen dienen zijn:

  1. NAT Informatie:
    Dit is de manier waarop je naam, adres en telefoonnummer op je site staat. Het moet hetzelfde zijn als in uw Google Mijn Bedrijfsprofiel en de directories die u eerder hebt ingediend.
  2. Metatitels en beschrijvingen:
    Dit zijn de titels en tekststukken die u oontwikkelpakketten kunt u deze bewerken, waardoor ze een beetje verleidelijker, beschrijvender zijn en meer klikken krijgen. Als u met WordPress werkt, is Yoast een geweldig hulpmiddel hiervoor.
  3. Inhoud:
    Uw site moet een fatsoenlijke stuk inhoud hebben. Voeg getuigenissen toe, voeg een goede solide beschrijving over uzelf toe en voeg informatie toe over de diensten die u verstrekt. Doel: voor minstens 300 woorden op elke pagina die u schrijft (vooral blogposten). Onthoud, Google kan beelden niet lezen, dus zorg ervoor dat u genoeg informatie geeft voor de robots om wat context te krijgen.
    Ga er rustig voor zitten, maak je bureau leeg en schrijf op je gevoel. Alsof je naar beste vriend schrijft.
  4. Beveiliging:
    Op den duur wil je een SSL Certificaat toevoegen aan je site. Een SSL is het groene slot en https: // voor een URL. Hoewel het nu geen super belangrijke factor lijkt, groeit het belang snel. Bij de meeste providers kunt u een jaarlijks betalen om uw website te beveiligen. Maar als u een WordPress website heeft, kunt u het certificaat gratis downloaden met CloudFlare of Let’s Encrypt. LET OP alstublieft, maak eerst een backup van uw site voordat u hieraan begint.Vaak genoeg gaat het mis en kan men niet terug naar de oorsproneklijke situatie.
    Een SSL is het groene slot en https:// voor een URL.
  5. Responsiviteit:
    Zorg ervoor dat uw site goed op telefoons getoond wordt. Smartphones worden op dit moment meer gebruikt dan desktops om informatie op het internet te zoenen. Mocht je website problemen geven of niet goed leesbaar zijn op de mobiel dan zal Google zal u strafpunten geven.U kunt hier zien of Google problemen heeft met de mobiele vriendelijkheid van uw site. Het is ook goed om het zelf eens te testen, want bij een slechte mobiele ervaring loopt u kans dat potentiële klanten weglopen.
    Als u de test uitvoert, en uw site blijkt niet responsive te zijn, kunnen we dit voor u in orde maken. Geef hier een hoge prioriteit aan.
  6. Snelheid:
    Hoe sneller je site is, hoe groter de kans dat je meer klanten krijgt. Elke seconde die u in snelheid verlaagt levert een gemiddelde conversieverhoging van zo’n 7%. Dit betekent meer omzet. Is uw site ontwikkeld in Weebly, Wix, SquareSpace of Showit dan kunt u daar, vrees ik, weinig doen. Mijn voorstel zou zijn de bestandsgrootte van uw afbeeldingen te verkleinen.

    Test de laadtijd van uw website op Pingdom op en krijg een idee hoe snel uw webpagina laadt en hoe groot de pagina is. Doel is om een laadtijd te hebben van minder dan 3 seconden en minder dan 5 MB dataverkeer. 47% van de mobiele gebruikers verwacht dat een site in minder dan twee seconden wordt geladen.

    Pingdom geeft u een lijst met bronnen die op de pagina worden geladen. Alles uit elke afbeelding, lettertype en CSS- en HTML-bestand wordt hier individueel weergegeven. Neem even de tijd om erachter te komen wat in uw geval een lange laadtijd in beslag neemt.

    Als uw wachttijd op Pingdom, (de gele balk) het langst is en uw site meer dan 3 MB groot is, kunt u wellicht kijken om uw server te verbeteren. Onze webservers zijn geoptimaliseerd voor een snelle laadtijd.

    Als u een WordPress website hebt, installeer dan “WP-Smush it” dit zorgt ervoor dat de afbeeldingsformaten gecomprimeerd worden. Het resultaat heeft geen invloed op kwaliteit van de afbeeldingen.

    Komt u hier niet uit dan kunt u het onderzoek en optimalisatie van uw website door ons laten uitvoeren om zo uw website te versnellen.

    Opmerking: als u tests uitvoert op Pingdom om te zien of uw wijzigingen een verbetering hebben opgeleverd, zorg er dan voor dat u dezelfde testlocatie selecteert. Kies voor de locatie Zweden.

  7. Google Webmaster Tools
    Voeg uw site toe aan Google Webmaster Tools, en stuur een sitemap naar Google. Zorg ervoor dat Google ook hier uw site kan crawlen. U kunt uw account voor webmasterhulpmiddelen verifiëren met uw Google Analytics-account als u alles correct ingericht hebt.